1 Mart 2014 Cumartesi

HAFTA SONU KAHVALTI KEYFİ

DUKAN'DA 13. AY'I UĞURLARKEN

 



Bu gun çok acıktım. Akşamları az yediğim de bu hisle uyanmak neredeyse kaçınılmaz. Yataktan kalkana kadar kafamda yiyecek listesi hazırlanmaya başladı.

İlk isim mutfağa dalıp;

  • Kakao
  • Süt tozu
  • Tatlandırıcı
  • Light sut
  • Bir kaç damla vanilya ve limon aroması

İle Dukanella mı yapmaya koyuldum. Çırpma işlemim biter bitmez ise kendisine buzluğa uğurladım.
Bu sabah çok aç olduğum için ve Dukan'da 13. Ayımı uğurlama şerefine  yulaf kepeği galeta karışımını normalde çok fazla tercih etmeme rağmen kullanma kararı alarak

  • 3 kaşık yulaf kepeği galeta karışımı, 
  • Göz kararı sut
  • 1 yumurta çırptım

Normal de krep yaparken kabartma tozu kullanmıyorum ama niyetim malzemenin yarısını pankek yapmak olduğu için kabartma tozunu da ekleyerek ise koyuldum. (Ama tavsiyem krep yaparken kabarma tozu kullanılmaması)

Malzemenin yarısı ile krep yaptıktan sonra kalan harca biraz tatlandırıcı ekleyerek çırptım ve pankeklerimi pişirdim.

Bu kadar malzemeden çıkan sonuç;

Salça ve peynirle yemek için 3 orta boy krep6/7 tane pankek oldu.

Önce tuzlaları 2 tane krebimi keyifle salça ve peynir ve lor ile bir güzel çay ile yedim.


Sonrasında yaşadığım haz tarif edilemez;

Bir kaç pankekikimi biraz cıvık yaptığım dukanellama kâh bandırarak kâh sürerek hüplettim.


Kalan 3 pankekimin aralarına dukanellayı sürerek kendime küçük bir pasta görünümlü şaheser yaptım. Bu arada sizinle paylaşmak için resim çekmeyi de ihmal etmedim:)

O küçük mutluluk patlaması yaratan dukanellalı pankeklerimden 2 çatal da goncama tattırdım.

(Fazlasını vermeye gönlüm razı olmadı:)) Bana baktı ve sanki pasta yedim dedi :)

Sonuç keyifli bir hafta sonu sabahı ve vicdanım rahat lezzet şöleni ile muhteşem bir kahvaltı oldu.


Simdi de evde güzel bir film keyfi için kaçıyorum. Hadi sizde kendiniz için bir şey yapın. 


Diyet yapmak demek tatsız tuzsuz yiyeceklere mahkum kalmak demek değildir. Sizde mutlu olun.


6 yorum:

  1. Harika ! Bu arada vermen gereken 2,6kg.kalmış olması gerekir. Yanlış mıyım ?

    YanıtlaSil
  2. vericeği hedef kilo -70 (: yani 70 olmak değil hedefi.. harikasın gül (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kuzu aynen oyle daha var yola :) sende harikasın tatlım

      Sil
  3. Gül, sana bayılıyorum..!!!

    YanıtlaSil